Afzeggen van afspraken
Het afzeggen van afspraken kan alleen
telefonisch gedaan worden en dus minimaal
2 werkdag van tevoren. Eventueel via de voicemail.
Een voorbeeld: Behandelingen op maandag, belt u dus al op donderdag in de ochtend af.
Wij hebben dan de mogelijkheid de vrijgekomen tijd aan een andere patiënt te geven.
Als
extra service sturen wij u een herinnering per mail
48 uur
voordat u de afspraak heeft. Dit is een
herinnering van de afspraak en
geen mogelijkheid
om de afspraak af te zeggen, dit is dan al te laat.
Wanneer u een afspraak niet op tijd afzegt of zonder tijdig afzeggen helemaal niet nakomt, dan zijn wij genoodzaakt de door u gemiste tijd in rekening brengen.
Niet nakomen van een afspraak
Waarom een rekening van uw tandarts?
Helaas komt het soms voor dat een cliënt bij de tandarts zijn/haar afspraak niet nakomt. Dit kan zijn omdat de afspraak vergeten wordt, maar ook is angst voor de behandeling vaak de oorzaak. Wanneer een patiënt niet komt opdagen in de praktijk wordt meestal even afgewacht. Er kan onverwacht oponthoud onderweg zijn. Mocht dit het geval zijn laat dit z.s.m. weten zodat er overlegd kan worden.
Als na verloop van enige tijd blijkt dat de patiënt echt niet komt is het bijna in alle gevallen niet meer haalbaar een andere patiënt op te roepen. Dit was nog wel mogelijk geweest indien er minstens 48 uur tevoren een bericht van afwezigheid zou zijn gestuurd. Het gevolg kan zijn dat de tandarts een rekening stuurt voor de verloren behandeltijd.
De Consumenten-bond en de Patiëntenfederatie Nederland vinden het logisch dat de patiënt een rekening krijgt voor de kosten van een “niet-nagekomen afspraak”.